środa, 30 maja 2012

Herbaciana galaretka z truskawkami.

Hej!
Dziś od rana w dobrym humorze, bo trzymam się dzielnie tydzień już na diecie i widzę pierwszy ubytek wagi :)
Każdy dzień zaczynam od płatków owsianych z truskawkami i jabłkiem z jogurtem naturalnym. Czekam aż w sklepach zaczną się pojawiać brzoskwinie, nektaryny czy morele, bo ile można jeść na śniadanie ten sam zestaw. Jeżeli macie pomysły na urozmaicenie takiej owsianki (tylko nie z bananami :( zbyt duży indeks glikemiczny!) to ja bardzo chętnie je przyjmę.

Ale wracając do galaretki. Wczoraj przeglądałam na blogach serniki (moje ulubione ciasto!) i natknęłam się u Kaś na serniczek na którym była galaretka zrobiona z herbaty. Zainteresowała mnie bardzo, więc spróbowałam zrobić swoją.


Galaretka generalnie jest bardzo dobra, smakowała nawet Tacie, który kręci nosem na wszystko co może się okazać dietetyczne. Moim zdaniem ma śmieszny smak. Bardzo ważne jest to jakiej herbaty użyjemy. Ja następnym razem wezmę Earl Grey, bo ma głęboki smak. Tym razem postawiłam na herbatę w torebkach.

Składniki:
3 torebki ulubionej herbaty (Lipton Tropical Fruit, ananasowo, grejpfrutowa)
3 łyżeczki fruktozy
2,5 szklanki wrzącej wody
2,5 łyżki żelatyny

dodatkowo owoce i jogurt naturalny


Sposób przygotowania:
W garnuszku zaparzyć herbatę ok 5min. Posłodzić. Umieścić na ogniu i zagotować. Wsypać żelatynę i bardzo dokładnie wymieszać. Rozlać do miseczek i odstawić do wystygnięcia. Gdy będą już zimne wsadzić do lodówki do stężenia. 
Przed podaniem udekorować owocami i jogurtem.

4 komentarze:

  1. owsianka z jabłkiem i suszoną śliwką jest mega ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a może być suszona morelka? ze śliwkami się nie lubię :)

      Usuń
  2. Wygląda super :D i pewnie tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Hej!
Bardzo dziękuję, że tutaj jesteś.
Proszę, podpisz się, żebym wiedziała z kim rozmawiam :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...