środa, 16 maja 2012

Ciasto drożdżowe z owocami i kruszonką.

Czysta improwizacja. Musiałam zużyć do końca drożdże, bo tak leżały i aż szkoda ich było nie zużyć, a pewnie niedługo byłyby nie do użytku. Mleka nie miałam dużo, ledwo na dnie szklanki, więc dolałam do niego ciepłej wody i w takiej mieszance rozpuściłam drożdże. O dziwo wszystko ładnie urosło i nawet ciasto jest bardziej delikatne, ale nie wiem czy to za sprawą tej wody czy po prostu taki dzień.


Przeglądałam przepisy na drożdżowe ciasta, ale nie wzorowałam się w 100% na jednym. Raczej jest to moja improwizacja na temat drożdżowego ciasta. W lecie użyję świeżych owoców, tym razem użyłam wiśni z konfitury robionej rok temu przez Tatę.

Składniki na małą tortownicę:
300g mąki pszennej
20g drożdży
1 jajko
2 łyżki cukru pudru
szczypta soli
pół szklanki mieszanki mleka z wodą (ja dałam 20ml mleka i reszta ciepłej wody)
1 łyżka wody
1 łyżka roztopionego masła
Kruszonka:
Kruszonkę robiłam na oko. Podstawowymi elementami są: roztopione masło, mąka pszenna i cukier puder. Do roztopionego masła ok. 2-3łyżek dosypać mąkę ok.3łyżek i do tego do smaku dodać cukru (2łyżki).


 Sposób przygotowania:
Do szklanki wlać mieszankę mleka z wodą. Wkruszyć do tego drożdże, dodać cukier i 2 łyżki mąki. Wymieszać i odstawić. Do miski wsypać mąkę, roztrzepane jajko, masło, sól, wodę i wymieszać łyżką. Dolać mieszankę drożdżową i zagnieść ciasto. Odstawić na 30minut do wyrośnięcia. Miskę przykryć lnianą ściereczką. Po tym czasie na blat wysypać trochę mąki i wyrobić na tym elastyczne ciasto. Odstawić znów pod ściereczką na 1h do ponownego wyrośnięcia. W tym czasie zrobić kruszonkę. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i na to wyłożyć ciasto. Posmarować konfiturą i wyłożyć owoce, na to dać kruszonkę. Wstawić do nagrzanego do 180st piekarnika i piec 30min.
Na koniec gdy ciasto będzie wystudzone można polać lukrem.


5 komentarzy:

  1. Ależ 'bogato' wygląda to ciasto :) Uwielbiam drożdżowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Vinka zrób drożdżówki z serem na wierzchu to spróbuję zmałpować dla rodzinki ;)

    OdpowiedzUsuń

Hej!
Bardzo dziękuję, że tutaj jesteś.
Proszę, podpisz się, żebym wiedziała z kim rozmawiam :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...