poniedziałek, 13 lutego 2012

Warkocz morelowo-migdałowy.

Pierwszy wypiek 'chlebkowy' na blogu. Z morelami, które zachowały swoją mięsistość po pieczeniu i są małymi smakołykami w drożdżowym cieście. Skórka chrupiąca, chociaż trochę za bardzo wypieczona, a wnętrze cudownie miękkie. Tylko smarować masłem i zjadać.

Przepis wygrzebany z wielkiego segregatora z kartkami, które kiedyś zbierała moja Babcia. Z jakiegoś magazynu, lecz nie wiem z jakiego, bo strona tytułowa zaginęła.

Zmniejszyłam tylko czas pieczenia i temperaturę.






Składniki:
3szkl mąki pszennej
30g drożdży
3 łyżki cukru
1/4l letniego mleka
150g suszonych moreli
100g posiekanych migdałów
2 jajka
150g masła+trochę do posmarowania
szczypta soli

Sposób przygotowania:
Mąkę przesiać do miski, po czym zrobic wgłebienie, w którym przygotować rozczyn. Wkruszyć drożdże, dodać trochę cukru, wlać mleko i zamieszać. Pozostawić pod przykryciem (pod ściereczką) przez 15min do wyrośnięcia. Morele pokroić w drobną kostkę, a następnie wymieszać z migdałami. Jajka, pozostały cukier, masło i sól dodać do mąki z rozczynem i wyrobić ciasto. Dodać owoce i jeszcze raz zagnieść, podsypując mąką. Tak przygotowane ciasto odstawić na 40min do wyrośnięcia.
Na stolnicy podzielić ciasto na 3 części, uformować z nich wałki i zapleść warkocz. Keksówkę o dł. 30cm wyłożyć papierem do pieczenia i włożyć do niej warkocz. Odstawić na 20min. W tym czasie piekarnik nagrzać do 200st, po czym wstawić warkocz i piec 50min. Ciepłe jeszcze ciasto posmarować roztopionym masłem (ok. 4 łyżek).

Ja piekłam w 190st przez 45min i warkocz z góry mi się przypiekł. 




1 komentarz:

Hej!
Bardzo dziękuję, że tutaj jesteś.
Proszę, podpisz się, żebym wiedziała z kim rozmawiam :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...