piątek, 28 czerwca 2013

Letnia tarta z truskawkowym puchem.

Czerwiec to ewidentnie miesiąc truskawek dla mnie. Widać to po wpisach z tego miesiąca. No i widać, że jestem w domu :)
Niestety w poniedziałek wyjeżdżam w teren na praktyki i wracam dopiero 10.07.

Tarta jest z MoichWypieków, z lekkimi modyfikacjami.


Składniki: forma na tartę o śr. 23cm /moja jest trochę większa/
300g markiz orzechowych
60g masła

250g truskawek
sok z 1 cytryny
1/3 szkl cukru
2 łyżki żelatyny+50ml wrzątku
250ml kremówki


Sposób przygotowania:
Ciastka razem z masłem umieścić w malakserze i zmiksować na okruszki. Markizy rozdzielamy od siebie, żeby było łatwiej je zmiksować. Wykładamy na formę od tarty, dociskamy do dna i brzegów. Schładzamy w lodówce, minimum 30minut.

Żelatynę rozpuszczamy we wrzątku i  odstawiamy.
W garnuszku umieszczamy umyte i przekrojone na pół truskawki, sok z cytryny i cukier. Podgrzewamy.  Miksujemy blenderem na jednolitą masę i zagotowujemy. Wlewamy żelatynę i mieszamy do całkowitego jej rozpuszczenia. Odstawiamy do wystudzenia (wystarczy temperatura pokojowa).

Po tym czasie kremówkę ubijamy na sztywno i delikatnie łączymy z sosem truskawkowym. 

Masę truskawkową wyłożyć na schłodzony spód. Schładzać kolejne kilka godzin. 
Moja tarta była już gotowa  po 2 godzinach.

Tartę możemy dowolnie przyozdobić. Można ubić dodatkowo kremówkę, ułożyć truskawki czy listki mięty.



2 komentarze:

  1. Piękna tarta, pychotka
    Zapraszam do mnie na tartę biszkoptową z owocami ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Na taką pogodę to tarta idealna :)

    OdpowiedzUsuń

Hej!
Bardzo dziękuję, że tutaj jesteś.
Proszę, podpisz się, żebym wiedziała z kim rozmawiam :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...