czwartek, 24 listopada 2011

A może cukru?

Po pierwsze! Dziękuję, Wam! Wczoraj zauważyłam, że jest już ponad 10tyś wejść na bloga :) To bardzo pokrzepiające wiedzieć, że ktoś to czyta :) Uściski!

Zainspirowana przez większość z Was, postanowiłam też zrobić swój własny cukier smakowo-zapachowy :) Myślę, że każdy z Nas powinien mieć taki słoiczek, w którym czuć prawdziwą wanilię czy cynamon, a nie jakiś chemiczny zamiennik.

Na dzień dzisiejszy mam dwa słoiczki. Jeden jasny waniliowy, jeden ciemny cynamonowy. Oba pachną pięknie, gdy się je otworzy i na pewno będę uzupełniać zapasy, również o inne smaki.
Cukier waniliowy:
1 laska wanilii
250g cukru (akurat taki słoiczek miałam)

Laskę wanilii przeciąć wzdłuż i wymieszać z cukrem. 
Do słoiczka wsadzić laskę pozbawioną ziarenek, ja oprócz tego, że przecięłam ją wzdłuż to jeszcze ciachnęłam w poprzek. Czyli tak powstałe  4 części wanilii zasypałam cukrem z ziarenkami. 
Zamknąć szczelnie i odstawić. Cukier jest gotowy po okołu tygodniu.

obrazek jest namalowany przez moją Mamę :)

Cukier cynamonowy:
3 kory cynamonu
2 łyżki zmielonego cynamonu
250g cukru brązowego

Cukier zmieszać ze zmielonym cynamonem. 
Kory włożyć do słoiczka i zasypać je cukrem. 
Szczelnie zamknąć i odstawić. 
Tak jak w przypadku cukru waniliowego, cukier cynamonowy gotowy jest po ok. tygodniu.


Za kanciaste słoiczki dziękuję - Tacie.

4 komentarze:

  1. Cukier waniliowy robiłam, cynamonowy też, ale z białym cukrem..no i muszę zrobić z brązowym...

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować ten cynamonowy, a do czego go dodajesz?

    OdpowiedzUsuń

Hej!
Bardzo dziękuję, że tutaj jesteś.
Proszę, podpisz się, żebym wiedziała z kim rozmawiam :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...