piątek, 19 listopada 2010

Na różowo ;)

Ostatnio zastanawiałam się nad moimi przepisami. Mam ich dużo, w zeszycie, na kartkach, w komputerze... Chciałam je mieć wszystkie w ładnym, praktycznym JEDNYM zeszycie. I tu się zaczęły schody. No bo przepisy na ciasteczka chciałam mieć razem, przepisy na ciasta - razem, tak samo desery itd. Zeszyt odpada, bo ile miejsca zostawić w każdej przegródce? Nie ma tak hop siup, moje zasoby się rozrastają. I tak narodził się pomysł, żeby wszystkie je umieścić w segregatorze w koszulkach <praktycznie, bo przepisy się nie zachlapią>. Segregator miałam jakiś stary, używany chyba jeszcze przez moją Mamę jak pisała pracę dyplomową, czy magisterską, nie wiem sama. Na pewno jest wiekowy. A kiedyś kiedyś, kupiłam papiery do pakowania prezentów i jeszcze mi zostały :) Tak, więc przydały się jak znalazł. Wzięłam nożyczki, klej i taśmę i zabrałam się do pracy. Wyszło to tak:
Jeszcze muszę zrobić do niego przegródki, ale to najpierw muszę się przejść do papierniczego zaopatrzyć się w kartki.
Jak w temacie, dzisiaj jestem trochę chora i dziś na drugie śniadanie zjadłam sobie pancakesy. Na szczęście zostało trochę ciasta z wczoraj, bo miałam dobry dzień i zrobiłam rodzince kolację :)
Z przepisu dorotus76 :

Składniki:
2 szklanki mąki
2 jajka
1.5szkl mleka
75g rozpuszczonego masła
3 łyżeczki proszku do pieczenia
3 czubate łyżki cukru
szczypta soli

Sposób przygotowania:
Mąkę przesiać, jajka roztrzepać w osobnej miseczce i połączyć z mąką. Masło rozpuścić w garnuszku. Dodać pozostałe składniki + masło. Smażyć na gorącej, suchej patelni teflonowej.
Mi wychodzi zawsze ok. 18 pancakesów.
Podaję je zazwyczaj z syropem klonowym. Można również z masełkiem, a dziś zjadłam, zgodnie z tytułem z jogurtem wiśniowym.


Dzisiaj czeka mnie jeszcze wyrabianie ciasta na pierniczki i jutro pieczenie :) Bardzo lubię to robić! A za tydzień będę ozdabiać.


2 komentarze:

  1. Też mam różowy zeszyt! Tez w kwiatki! Tyle że nie na przepisy, a na swoje prywatne zapiski. I taki duży, a4 :)

    OdpowiedzUsuń

Hej!
Bardzo dziękuję, że tutaj jesteś.
Proszę, podpisz się, żebym wiedziała z kim rozmawiam :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...